InfoMunca

Частые вопросы

 Angajarea in strainatate presupune urmarea intocmai a tuturor procedurilor legale in conformitate cu legislatia Republicii Moldova si conform legislatiei tarii receptoare de forta de munca.

Procedura de angajare incepe de la depunerea CV-ului. In acest sens, pe site avem plasata rubrica oferte de munca peste hotare pentru lucratori, care ofera informatie actualizata in fiecare 24 ore despre toate ofertele noastre de plasare a fortei de munca din Republica Moldova in strainatate.

Daca considerati interesanta una sau mai multe oferte de munca de pe site-ul nostru, si corespundeti conditiilor de recrutare descrise in oferte, nu ezitati sa completati ancheta de contact, oferind datele de contact care vor nimeri imediat la oficiul nostru si, cu siguranta, unul dintre colaboratori va va contacta in curind pentru a va invita la oficiu pentru depunerea CV-ului si pentru a va informa despre toate conditiile de angajare legala peste hotare.

Ulterior, veti fi informat despre data interviului (concursului) de angajare unde va trebui sa va prezentati pentru a trece testul de angajare, efectuat de catre reprezentantii directi ai firmei din strainatate la care veti lucra daca veti fi selectat.
Examenul (testul) consta dintr-un set de intrebari la tematica specialitatii Dumneavoastra, la care veti raspunde intr-o conversatie cu reprezentantii firmei din strainatate care va angajeaza.

Cit priveste cheltuielile Dumneavoastra care vor parveni in procesul perfectarii actelor de angajare, tinem sa accentuam ca nu veti achita nici o taxa de mediere inainte de obtinerea contractului de angajare in strainatate.

Deci, nu vi se va percepe taxe de mediere pentru participarea la selectie. La fel, mentionam ca orice informatie despre ofertele de munca, despre completarea anchetelor, orice alte consultatii sunt oferite GRATIS, in stricta conformitate cu legislatia in vigoare.

Deci, pentru descrierea procedurilor de angajare, candidatii vor parcurge urmatoarele etape:

  1. Completarea anchetei de contact de pe site, sau contactarea directa la telefonul oficiului, indicat pe pagina principala a acestui site, harta, adresa si telefoanele pot fi scoase la imprimanta.
  2. Vizita la oficiul nostru pentru completarea CV-ului. Pentru depunerea CV-ului, pe care il veti completa la oficiul nostru cu asistenta unui colaborator, aveti nevoie de urmatoarele acte:
    • Pasaport de calatorie in strainatate valabil cel putin 12 luni inainte.
    • Buletin de identitate valabil cel putin 12 luni inainte + anexa.
    • Certificat de casatorie, divort – dupa caz
    • Toate diplomele de studii: scoala medie, scoala de meserii, scoala profesionala, colegiu, liceu, universitate, masterat etc.
    • Carnet de munca.
    • Permis de conducere de orice tip: auto, tractor etc.
    • Livret militar (daca sunteti supus militar).
    • Alte certificate de calificare profesionala, participare la cursuri de instruire, stagieri etc. (daca exista).
  3. Dupa depunerea CV-ului veti fi anuntati despre data si locul selectiei.
  4. La data respective, va veti prezenta la selectie, unde veti trece testul efectuat de reprezentantii companiei din strainatate si de colaboratorii agentiei noastre.
  5. In decurs de 14 zile dupa selectie veti fi informati despre rezultatele concursului si daca ati fost selectat.
  6. In cazul in care ati fost selectat, va incepe procedura de perfectare a actelor de catre firma straina care va angajeaza. In decurs de 30-45 zile actele de angajare, contractul de munca si permisul de munca vor fi perfectate si expediate in Republica Moldova prin posta.
  7. La momentul sosirii actelor, veti fi conactat pentru perfectarea vizei in baza contractului de munca si permisului de munca. Perfectarea vizei se va face cu suportul colaboratorilor agentiei noastre, care vor avea grija de programarea interviului la ambasada, completarea anchetelor de aplicare la viza, transport etc.
  8. La data interviului, veti fi anuntati sa mergeti in grup cu viitorii Dumneavoastra colegi de munca (angajarile se fac, ca regula, in grup de 10-20 persoane) la ambasada pentru depunerea actelor, iar ulterior pentru ridicarea vizelor.
  9. Prin coordonare cu firma angajatoare din strainatate, agentia noastra va determina data plecarii, va rezerva biletele, va aranja intimpinarea grupului de catre reprezentantii firmei din strainatate la sosirea Dumneavoastra in tara-destinatar.
  10. Veti fi intimpinati cazati de catre firma-angajator, dupa care in ziua urmatoare veti merge la oficiul firmei pentru repartizare in echipe, semnarea actelor bancare pentru deschiderea conturilor bancare in care veti fi platiti conform contractului de munca.

Cit priveste cheltuielile suportate de persoanele selectate, acestea vor fi achitate direct de catre Dumneavoastra la momentul efectuarii acestora:

  1. Perfectarea cazierului judiciar si certificatului medical dupa obtinerea contractului, pentru prezentare la ambasada.
  2. Taxa consulara la ambasada.
  3. Transport la ambasada tur-retur, daca ambasada nu este situata in Chisinau.
  4. Bilete de avion/autocar.
  5. Transport la aeroport/gara.

Doar dupa obtinerea tuturor actelor pentru lucru in strainatate: contract de munca, viza, permis de munca etc. – se va achita taxa catre agentia noastra pentru serviciile de mediere.

In acelasi sens, reiteram ca agentia noastra activeaza in stricta conformitate cu legislatia in vigoare, ceea ce inseamna ca fiecare persoana care a fost selectata si a obtinut contractul de munca va fi inregistrata la institutiile de stat desemnate conform legislatiei.

Contractul Dumneavoastra de munca include, de asemenea, asigurarea medicala si acoperirea riscurilor aferente accidentelor de munca.

Ghidul succint

1. Contactați oficiu  Info Munca

2. Prezentați actele necesare
- Pașaport de călătorie in străinătate valabil cel putin 12 luni.
- Buletin de identitate valabil cel putin 12 luni.
- Certificat de căsătorie/divorț.
- Toate diplomele de studii.
- Carnet de muncă.  Permis de conducere. Livret militar.
- Alte certificate de calificare profesională, participare la cursuri de instruire, stagieri.

3. Interviul cu angajatorul din străinătate

4. Depunerea pachetului de acte

5. Obținerea vizei și plecarea către angajatorul din Uniunea Europeană